Thursday, May 31, 2012

SAKIT BILA KAWAN MENIPU (kawan or pakwa)

Alangkah indah nya bila kita sentiasa hidup bahagia dan gembira, namun telah ditetap kan kehidupan kita ini umpama roda..gembira sedih marah akan bersatu dalam diri kita..hanya kesabaran,ketabahan yang mampu buat kita kuat untuk menghadapinya..

aku ada seorg kawan, dlu yg aku kenal seorg yang baik..berpakaian sopan dan sentiasa rendah diri ..namun apabila ia berkenalan dengan seseorg, dia mula berubah, dari segi pakain, percakapn serta perbuatan..

kami sering ditipu olehnya..ada sahaja alasan yg diberi apabila keluar or dating dengan bf dia..pada satu hari kami makan bersama, n dia terlepas cakp kat kami yg dia blik kg lelaki tu,.seingt aku, pada tarikh itu dia kata blik umh makcik nye..kesian kan kat kami..kena tipu..tapi lagi kesian kat kawan kami..sbb hanya lelaki itu, dia sanggup berbohng..sayang sgt2..

sebagai seorg kawan, aku cuba beri nasiht, namun nasiht kami ini tidak memberi kesan..sedih sakit hati mesti ada dalam hati, kerana kawan yg kita sayng dan percaya boleh tipu kita kerana lelaki..

doa ku untuk kawan ku ini, moga engkau dilindungi Nya dan mendapat suami yang baik..

3 comments:

  1. adakah dia yg hg ceritakan kat ak??

    ReplyDelete
  2. sape kah dia? mungkin..entah la wan..xtau nak kata apa..sad kan..mungkin ko lebih kenal dia dari aku

    ReplyDelete
  3. susah kalau punya hati yg cepat terpengaruh dengan orangkan?..akak harap kawah intan tu tersedar nanti..

    ReplyDelete